Kegunaan Asli Untuk Arm & Hammer Baking Soda

Kegunaan Asli Untuk Arm & Hammer Baking Soda

Adakah anda tahu bahawa anda boleh menggunakan lengan dan Hammer baking soda untuk banyak kegunaan semula jadi di sekitar rumah dan juga untuk isu-isu kesihatan tertentu? Produk ini telah wujud sejak tahun 1867 apabila ia diperkenalkan oleh James A. Gereja yang dipasarkan di bawah nama produk daripada Arm & Hammer. Gereja tidak benar-benar mencipta baking soda, tetapi dibangunkan penggunaan moden melalui syarikatnya untuk keuntungan. Sebenarnya, produk ini adalah bahan makanan seawal zaman purba Rom dan ia telah digunakan untuk menyediakan tubuh mumia oleh orang Mesir purba.

Jadi, tidak ada yang benar-benar tahu yang secara teknikal menemuinya. Walaupun penggunaannya bermula sejak berabad-abad, baking soda terus menjadi kegemaran untuk lebih daripada bahan makanan dan kami tidak menggunakannya untuk menyediakan tubuh manusia! Berikut adalah 3 popular kegunaan semula jadi untuk Arm & Hammer baking soda yang anda boleh suka mencuba untuk diri sendiri dan yang telah terbukti agak berkesan oleh beribu-ribu pengguna.

1. meneutralkan bau - Adakah anda tahu bahawa anda boleh meletakkan satu kotak, terbuka kecil soda dalam peti sejuk anda dan ia akan membantu meneutralkan bau makanan? Ia berlangsung kira-kira sebulan sebelum anda akan perlu menggantikannya dengan kotak segar. Juga, anda boleh taburkan soda di atas permaidani baru dan kemudian ringan vakum. Ini akan membantu untuk meneutralkan bau karpet baru. Anda juga boleh tuangkan kotak kecil lengan & Hammer soda ke dalam gelen cat dan ia ketara akan mengurangkan wasap cat di mana sahaja yang anda cat.

2. Baik untuk Kesihatan Anda - Anda boleh menggerakkan kira-kira satu sudu teh soda bikarbonat ke dalam segelas kecil air dan perlahan-lahan minum untuk melegakan senak. Ini adalah kegemaran di kalangan mereka yang menghargai ubat semula jadi untuk masalah perut kecil.

Satu lagi remedi kesihatan adalah untuk merawat oak racun atau ivy racun melainkan anda membangunkan satu kes yang sangat teruk yang memerlukan bantuan doktor. Jika anda perasan patch lepuh, semata-mata membuat pes dari soda dan sedikit air. Memohon kepada lepuh beberapa kali dan biarkan mereka kering. Sudah tentu, anda mungkin tidak mahu memakai pes ke bandar, tetapi jika anda biarkan ia kekal sehingga kering, ia akan membantu mengeringkan lepuh.

3. Rumah Pembersih - Jika anda mahu menggunakan sesuatu yang benar-benar asli, bau percuma dan tidak kasar untuk gosok sinki anda, tab atau mana-mana tempat lain, hanya menjejaskan kawasan itu, kemudian taburkan produk di kawasan yang kotor. Mari duduk selama beberapa minit, kemudian mengambil kain yang lembap dan gosok sehingga bersih. Sejak soda adalah bukan kasar, anda boleh gosok sebanyak yang perlu untuk membersihkan kawasan tersebut tanpa menyebabkan calar untuk porselin atau seramik.

Terdapat, sudah tentu, banyak lagi kegunaan untuk soda yang sangat berguna di sekitar rumah dan juga untuk kesihatan anda. Jangan memandang rendah nilai Arm & Hammer baking soda untuk menyediakan anda dengan aplikasi kuasa penuh yang kos wang yang sangat sedikit dan yang memberikan alternatif yang selamat untuk lebih banyak produk toksik yang digunakan untuk tujuan yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar