Tiga Langkah untuk hidup gaya hidup sihat

Tiga Langkah untuk hidup gaya hidup sihat

Apakah gaya hidup yang sihat?

Gaya hidup yang sihat adalah pilihan. Satu keputusan untuk hidup yang lebih baik dan meletakkan jumlah pengorbanan dan kerja keras yang diperlukan untuk sampai ke sana. Jangan berkecil hati walaupun, jika ini adalah apa yang anda mahu untuk anda dan keluarga anda, anda boleh melakukannya. Mempunyai gaya hidup yang sihat akan mempunyai anda dan keluarga anda rasa anda yang terbaik dan anda akan lebih gembira setelah mengetahui bahawa anda sedang melakukan apa yang terbaik untuk anda dan orang yang anda sayangi.

Kita akan melihat tiga pilihan utama yang anda akan perlu untuk membuat setiap hari. Pilihan-pilihan ini tidak besar dalam membuat keputusan yang mendalam, mereka hari mudah pada siang hari, jam dengan pilihan jam. Mencapai gaya hidup sihat dapat dicapai satu pilihan pada satu masa. Dari masa ke masa pilihan ini akan menjadi automatik dan anda tidak akan perlu berfikir tentang mereka lagi. Mereka akan dibina ke dalam rutin anda dan menjadi seperti biasa kerana secawan kopi pada waktu pagi.

Pilihan # 1: Apa yang perlu makan

Fikirkan tentang pilihan harian anda untuk makan. Apa sarapan anda, makan tengah hari dan makanan ringan biasanya terdiri daripada dan berapa banyak? Adakah anda makan sayur-sayuran segar dan buah-buahan? Adakah anda makan protein yang mencukupi? Bagaimanakah sayur-sayuran, daging dan bijirin biasanya dihidangkan?

Sayur-sayuran dan buah-buahan yang sangat baik untuk kita. Sayur-sayuran segar atau sejuk beku adalah yang terbaik. Sayur-sayuran perlu ringan rebus, kukus atau dibakar untuk mengelakkan semakin berkurangan mereka kebanyakan vitamin dan mineral mereka. Pasti, sayur-sayuran smothered dalam keju dan creamed sup yang lazat, tetapi sangat tinggi kalori dan tidak begitu baik untuk anda. Cuba makan sekurang-kurangnya satu sayur-sayuran mentah dan buah-buahan sehari. Pastikan untuk mendapatkan sayur-sayuran dan buah-buahan. Mereka adalah berbeza dan badan anda memerlukan kedua-duanya.

Sumber-sumber terbaik protein adalah tenusu dan daging. Kira-kira 80 gram protein setiap hari untuk individu purata adalah kira-kira betul. Notis saya berkata purata. Semua orang adalah berbeza dan anda perlu memikirkan apa yang terbaik untuk anda. Cuba elakkan menggoreng daging. Walaupun sangat sedap, ia juga sangat baik untuk anda. Ini adalah sebahagian daripada sebab mengapa anda perlu detox. Minyak yang dihasilkan dari makanan ini digoreng akan menyumbat kelenjar limfa anda dan menjadi toksik selepas beberapa ketika. Jika anda mendapat protein yang mencukupi melalui tenusu dan daging setiap hari, anda akan mendapat jumlah yang betul lemak sihat juga melalui kedua-dua kumpulan.

Pilihan # 2: Untuk melaksanakan atau tidak melaksanakan?

Ya, senaman. Senaman adalah penting untuk menjadi sihat. Cuba untuk mendapatkan jantung anda sekurang-kurangnya sekali setiap hari dan juga sesuai dalam beberapa latihan kekuatan. Saya tidak bermaksud untuk anda untuk keluar dan mendapatkan semua peralatan senaman dan berat terkini set. Gunakan berat badan anda sendiri untuk latihan melalui up menolak, squats, dan tarik up. Ada pakar yang hanya menggunakan berat badan mereka untuk mendapatkan dalam bentuk.

Mencari masa untuk bersenam adalah kunci. Saya berjuang dengan sehari-hari ini. Ini hanyalah satu lagi pilihan setiap hari. Ia adalah pilihan yang benar-benar keras ketika turun untuk tinggal di tempat tidur satu jam tambahan pada waktu pagi, atau duduk di atas rehat tengah hari anda daripada melakukan berjoging bahawa sekitar tempat letak kereta diikuti oleh beberapa up tolak dan regangan, tetapi satu yang perlu dalam memerintahkan untuk mempunyai gaya hidup yang sihat. Bersenam mendapat darah mengalir, membakar kalori tambahan dan menghilangkan toksin. Tidak ada cara di sekitarnya. Kita perlu bersenam.

Pilihan # 3: Menggabungkan ubat lebih holistik ke dalam rutin harian anda.

Setiap pagi harus bermula dengan segelas air dan vitamin setiap hari. Juga, jika anda menghidap penyakit tertentu atau penyakit, anda perlu mengambil herba untuk kandungan itu setiap hari. Mengetahui apa yang anda boleh mengambil untuk itu melalui "herba untuk senarai" di laman web atau kajian pada anda sendiri.

Juga, anda perlu menggunakan herba segar atau kering untuk memasak setiap hari. Terdapat begitu banyak herba yang berbeza untuk perisa makanan ia perlu menjadi sangat mudah untuk memasukkan ini ke dalam rutin harian anda. Bawang putih, daun bawang, daun ketumbar, oregano, pasli dan cili merah merupakan beberapa herba untuk spicing sehingga makanan kita.

Ini adalah perubahan kecil yang anda boleh membuat satu hari pada satu masa untuk hidup sihat. Ia mungkin kelihatan keras sedikit dan berbeza pada mulanya, tetapi tidak lama lagi ia hanya akan menjadi sebahagian daripada rutin yang akan membuatkan anda rasa hebat. Tinggal dikemaskini pada tips sihat di HolisticRemedies101.com. Anda akan menyukai gaya hidup yang sihat dan berasa baik mengetahui bahawa anda membuat keputusan yang tepat setiap hari.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar