Bagaimana Merawat Jangkitan kencing

Bagaimana Merawat Jangkitan kencing

Jika anda ingin tahu bagaimana untuk merawat jangkitan kencing, terdapat beberapa strategi yang anda boleh pertimbangkan. Antibiotik sering diberikan oleh doktor untuk jangkitan pundi kencing dan yang UTI. Keberkesanan mereka berbeza dari wanita kepada wanita walaupun kebanyakan akan mendapati bahawa mereka mendapatkan sedikit kelegaan gejala dalam masa 2-3 hari. Walau bagaimanapun, mereka tidak menangani punca dan hasilnya, kebanyakan wanita yang mengambil antibiotik akan mempunyai serangan dalam masa beberapa bulan berulang. Jika anda mengambil antibiotik, pastikan anda membawa mereka seperti yang ditetapkan dan memastikan bahawa anda menyelesaikan kursus.

Untuk merawat jangkitan kencing, tips berikut mungkin boleh membuktikan berguna

* Sentiasa mengamalkan kebersihan diri yang baik. Lap bawah anda dari depan ke belakang dan mencuci kawasan intim setiap hari.
* Basuh sebelum dan selepas hubungan untuk mengelakkan bakteria yang sengaja ditolak ke dalam saluran kencing.
* Minum sekurang-kurangnya 2 liter air setiap hari
* Jangan menahan untuk membuang air kecil
* Ambil makanan tambahan Vitamin C kerana ini boleh membantu mengurangkan tahap bakteria berbahaya
* Pakai seluar dalam kapas dan mengelakkan seluar ketat
* Jus cranberry tanpa gula minum dua kali sehari boleh membantu menghentikan bakteria mematuhi dinding pundi kencing
* Menukar kedudukan seksual anda boleh membantu mengurangkan geseran uretra

Walaupun UTI adalah biasa dan sangat menyakitkan, jika anda merawat jangkitan kencing dengan segera mereka boleh dihapuskan dalam masa beberapa hari. Jika anda memastikan bahawa anda menghapuskan punca, supaya anda tidak terdedah kepada kerosakan akibat jangkitan berulang kencing, maka mereka jarang menyebabkan masalah jangka panjang. Walau bagaimanapun, jika anda membenarkan jangkitan pergi tidak dirawat, jangkitan boleh kadang-kadang beralih kepada buah pinggang dan menyebabkan kerosakan jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar